Vitaliteitsprogramma’s

Het beste uit uzelf halen in werk en privéleven. U wilt graag een vitale werknemer, die productief en fit is. Summit Health & Business helpt werkgevers en werknemers graag naar hun persoonlijke top, met oog voor ieders lichamelijke en mentale gezondheid, fitheid en belastbaarheid.

Samen met u stelt Summit Health & Business een op maat programma samen waarbij vitaal worden, vitaal zijn en vitaal blijven centraal staat. Wij helpen u graag met de uitvoering van dit programma onder professionele en verantwoorde begeleiding. Het doel is om ook de niet-sportende werknemers in beweging te brengen.

Maak zelf uw vitaliteitsplan dat aansluit bij de wensen van uw bedrijf. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit de volgende mogelijkheden.

• Workshop Bewegen hoeft geen topsport te zijn

Onderwerpen die tijdens de workshop aan bod komen zijn: De voordelen van een gezonde leefstijl. Wat is de investering in vitaliteit je waard? De beweegnorm; Wat is matig / intensief bewegen? Welke lichaamsprocessen komen er op gang bij sporten, denk aan adrenaline en endorfine. En de balans tussen belasting en belastbaarheid, zowel fysiek als mentaal.

• Core Stability Training

Dit is het trainen van de rompspieren op het gebied van kracht, coördinatie en stabiliteit. Hoe leg je een sterk centraal spierkorset aan, waardoor je een goede basis legt voor werk-, sport- en wedstrijdprestaties, terwijl je tegelijkertijd met blessurepreventie bezig bent.

• Start to run niveau high & low

In een hardloopgroep bouw je rustig je conditie op en leer je meer over hardlooptechnieken. Het doel is: hardloop plezier! Via een trainingsopbouw wordt stapsgewijs de afstand steeds langer. Er wordt een warming up en cooling down gedaan. Al doende wordt je in een groep meegenomen volgens een opbouwend schema. En het is heerlijk om in de buitenlucht met elkaar te bewegen! Ben je al een ervaren atleet? Dan kunnen we ook een clinic op een hoger niveau bieden.

• Bootcamp

Bootcamp betekent samen sporten in de buitenlucht. De belangrijkste ingrediënten zijn: verbeteren van je conditie, je spierkracht, fit en soepel worden en plezier! De trainingen zijn geschikt voor zowel mannen als vrouwen en voor alle niveaus. Voor de oefeningen worden bijvoorbeeld bankjes en paaltjes onderweg tijdens de route gebruikt, je eigen lichaamsgewicht en er worden oefenmaterialen meegenomen.

• Start to walk

Er is geen twijfel over mogelijk, wandelen is gezond voor je. Het is goed voor je hart en je longen en niet te vergeten de botten en de spieren. Bovendien heeft het een positieve invloed op je gemoedstoestand. Steeds meer wetenschappelijke artikelen onderschrijven dat wandelen goed is voor je gezondheid. Of je nu wilt gaan wandelen om jezelf fit te houden, of om overgewicht tegen te gaan, wandelen biedt hierin uitkomst.

• Testcircuit

Test je gezondheid. Ga de uitdaging aan met de harvard steptest om je conditie te testen. Daarnaast kun je je bloeddruk laten meten, je longinhoud, vetpercentage en lenigheid.

Eindevaluatie
De werknemers ontvangen na deelname aan een of meerdere workshops een evaluatieformulier waarbij hun menig wordt gevraagd over het uitgevoerde programma. De bevindingen van het vitaliteitsprogramma worden bekend gemaakt middels een presentatie en rapportage.